TECHNIKA

HLAVNÍ STRÁNKA

Modelová řada


311.0 00
limuzína
4 dvéřová
311.0 08
limuzína
s posuvnou střechou

4 dvéřová

311.1 00
(311.1 08 s posuvnou střechou)
limuzína de Luxe
4 dvéřová, rádio, sedadla s lůžkovou úpravou, dvoubarevný lak, topení s ventilátorem atd.

311.2 00
kabriolet
kožené čalounění, topení

311.3 00
coupé
topení, sklopná opěradla

313.1
sportovní vůz
topení, kožené čalounění, pevná a plátěná střecha, 50 koní

313.1
sportovní coupé
topení, kožené čalounění, pevná střecha, 50 koní

311.9 00
kombi
topení, ložná plocha 2,2 m2, nosnost 700 kg

311.5 00
camping
topení, 5 dvéřový, kompletní lůžková úprava, posuvná střecha
Pozn.: Příklad označení vozu před rokem 1960
11 15375/8
Limuzína Standard typu 311 (11), rám č. 15375 (15375), rok výroby 1958 (8)

Pozn.: Příklad označení vozu po roce 1960
311 1 08 63 736
limuzína de Luxe s posuvnou střechou, rám č. 63736


Výkon Výška Šířka Délka Pohot.
hmotn.
Celk.
hmotn.
Nejvyšší
rychlost
limuzína 38 k
4000 min-1
1450 mm 1570 mm 4300 mm 960 kg 1330 kg 125 km/h
kombi 38 k při
4000 min-1
1475 mm 1570 mm 4250 mm 1070 kg 1470 kg 100 km/h
sport - coupé 50 k při
4200 min-1
1350 mm 1610 mm 4360 mm 875 kg 1130 kg 140 km/h
camping 38 k při
4000 min-1
1450 mm 1570 mm 4210 mm 1010 kg 1420 kg 125 km/h
limuzína de Luxe 38 k při
4000 min-1
1450 mm 1570 mm 4300 mm 960 kg 1330 kg 125 km/h
A co se psalo v tisku o nabízené paletě vozů Wartburg koncem 50. let?

"Pre rok 1958 má Wartburg bohatý výber deviatich typov. Všetky sú odvodené od základného modelu - zatvorenej limuzíny. Napriek tomu, že zmeny nie sú ani v jednom prípade zásadné, všetky typy sa vyznačujú eleganciou. Ani jeden z uvedených typov nie je sice novinkou, pretože po prvý raz boli všetky predvedené na vlaňajšom jarnom lipskom veľtrhu, dnes sa však už dodávajú. Pekný úspech našich nemeckých súsedov, nie? Škoda, že výčet typov Škoda 440 by nám toľko miesta nezabral. "
(SM 15/1958)

Něco více o některých vyráběných typech se dozvíte, přečtete-li si stránku o Lipských veletrzích.


Elektrické schema vozu W 311 z roku 1964

schema W 311 z r. 1964
Schema1964.gif

(asi 156 kB)


Wartburg 311 a 312 - podvozek

311

W 311

312

W 312 zepředuW 312



Jak je to s označením typu 311 a 312

V řadě případů se můžete dočíst o vozech Wartburg 312 z roku 1962 a pozdějších let. Takto označený vůz se ale ještě v té době nevyráběl. Teprve od roku 1965 lze mluvit o voze Wartburg 312.
V roce 1962 bylo započato s montáží motoru o objemu 991 cm3 a správné (nebo alespoň výstižné) označení tohoto vozu je Wartburg 311/1000 (čti: Wartburg typu 311 s motorem o objemu 1 litr).
Vůz s motorem většího objemu byl v roce 1965 nahrazen typem, který byl předzvěstí nového vozu Wartburg 353. Tento automobil měl zcela jiný podvozek: vinuté pružiny místo listových per, změněné výfukové potrubí, jiný tvar rámu, ráfky 13'' místo 15''. Teprve tomuto vozu náleží označení Wartburg 312.
Ke zmatení mohlo dojít přirozenou potřebou nějak odlišit typ s poměrně zásadní změnou, jakou určitě změna objemu i výkonu motoru je, přičemž je jednodušší říkat "třistadvanáctka" než "Wartburg 311 s litrovým motorem". Při pohledu do velkého technického průkazu Wartburgu 311 z roku 1962 se nabízí i další možnost. Zde je totiž napsáno:

Podvozek (rám)typ 311-01962
Motortyp 312

Majitel má tedy typ 312 napsán přímo v technickém průkazu, tak proč by to tedy třistadvanáctka" neměla být. Co na tom, že ten skutečný Wartburg 312 je poněkud jiný.