Důvodů k vydání této publikace je více.
Mezinárodní automobilový sport oslavil v roce 1964 své 70. výročí. A v roce 1899, to je už před 65 lety, vyjely první vozy z Eisenachu. Ale je tu ještě jeden, mnohem čerstvější důvod, který je spojením automobilového sportu a vývoje sériového vozu:

v roce 1954 vzniklo soutěžní oddělení eisenašské automobilky!

Tehdy se sériové výrobky automobilky začaly zúčastňovat automobilových soutěží. Pár mužů z tohoto oddělení odstartovalo 21. března 1954 se třemi továrními vozy IFA F 9 na trať soutěže "100 Kilometer durch die Dresdener Heide". Zpět do Eisenachu přivezli zlatou a stříbrnou medaili. O dva týdny později to z hvězdicové jízdy do Berlína už byly čtyři zlaté medaile. Pak si ale začínající sezóna v závodech na okruzích vyžádala všechny síly k zajištění startů eisenašského 1,5 litru. Teprve zase v listopadu 1954 startovaly vozy IFA F 9 na Rallye Duryňským lesem. Posádky vybojovaly tři zlaté medaile.
To byly začátky. Improvizovaný začátek, protože soutěžní oddělení se staralo navíc i o závody na okruzích.
Ale v továrně brzy poznali hodnotu a význam automobilových soutěží - rallye. V té době už byl připravován nový typ. Nové oddělení dostalo nové úkoly.
Od té doby uplynulo 10 let.
Během nich se WARTBURG 1000 změnil. Soutěžní oddělení na tom má lví podíl. Nespočet odjetých kilometrů mezi polárním kruhem a Akropolí, mezi Moskvou a Atlantikem, je neodmyslitelně spjato s vývojem sériového vozidla. Přibyla řada vylepšení a nových prvků, za což vděčí právě zkušenostem z náročných automobilových soutěží. 10 let soutěžení tvoří rozhodující základ kvality vozu WARTBURG 1000.
Proto je při této příležitosti - desetileté existence továrního soutěžního oddělení, - spojené s poděkováním a připomenutím sportovního nasazení a podílu na technickém vývoji všech zúčastněných, vydána tato publikace.






VEB AUTOMOBILWERK EISENACH



0   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   POZNÁMKY

RALLYE  |   HLAVNÍ STRÁNKA