RALLYE  |   HLAVNÍ STRÁNKA
0   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   POZNÁMKY


Ovládací pult dopravníku


Lidé v továrně
        muži za volantem


TOVÁRNÍ TÝM



Hovoříme-li o úspěších automobilu WARTBURG 1000, nemůžeme se točit jenom kolem techniky.
To proto, že vůz a jeho výsledky závisí na práci všech lidí v továrně VEB Automobilwerk v Eisenachu!
WARTBURG 1000 je moderní vůz vyráběný ve velkých sériích. To znamená, že WARTBURG 1000 vznikl díky duševní a manuální práci tisíců zaměstnanců podniku - od konstruktérů za kreslícími prkny, inženýrů ve vývojovém oddělení, technologů a nástrojářů, přes kvalifikované odborníky za řídícími pulty automatických linek v motorárně, galvanovně nebo karosárně, mistry, vedoucí, čalouníky a montéry na konci montážní linky, vedoucí provozu, kontrolory, strojníky v elektrárně, až po stenotypistky v obchodním oddělení a zahraniční montéry oddělení služeb pro zákazníky. Tisíce lidí vyrábí ročně na tisíci pozicích tisíce vozů WARTBURG 1000! A několik z nich jezdí se čtyřmi WARTBURGy 1000 rallye: čtyři páry, osm mužů.
Co jsou zač tihle lidé?
Nejsou to žádné hvězdy stříbrného plátna. Jejich jména ale uvidíte v Helsinkách, na Nürburgringu, v Moskvě, Vídni, Bruselu. Ta jména si přečtete ve sportovních rubrikách s výsledky automobilových soutěží. Pracovníka u hlubokotažného lisu nezná nikdo. Těchto osm mužů najezdilo nespočet ostrých kilometrů proti nejsilnější konkurenci. Docilovali vítězství ve třídě a mezi továrními týmy. Pohybovali se v popředí celkové klasifikace v nejedné soutěži. Bojovali a jezdili s nejmodernějším a zároveň nejpopulárnějším sportovním nářadím, automobilem.
Tito muži sice stojí v popředí, ale stejně jako tisíce ostatních zaměstnanců automobilky mají jediný cíl: auto, výrobek, WARTBURG 1000! Úkolem těchto mužů není jenom přinášet sportovní úspěchy, výbornou reklamu, důkaz kvality vozu WARTBURG 1000. To je jen jedna část náplně soutěžního oddělení. Musí také sbírat zkušenosti, technické poznatky. Rallye jsou stále nejostřejším, nejobjektivnějším a nejhodnotnějším způsobem testování. Ukáže výrobci zcela jasně a kriticky, kde jsou nejkrajnější meze jejich WARTBURGu 1000. Osm mužů je zodpovědných za předložení konkrétních podkladů ke zhodnocení techniky.
Aby se mohli tohoto úkolu zhostit, nevystačí jenom se sportovními schopnostmi. Prvotřídní umění jezdit a ovládat předpisy nestačí. Je třeba mnohem víc. Základní znalosti konstrukce vozu stejně jako mít lidské kvality. Zodpovědnost, kázeň, vědomí sounáležitosti s kolektivem, přátelskost, schopnost plného nasazení, odvaha. A ještě jednou kázeň.
Tito muži nemohou být hvězdy!
Kdo tedy jsou?
Ve startovních listinách na velkých soutěžích jsou vždy dvě jejich jména psána velmi blízko sebe. Neboť posádku jednoho vozu tvoří dva lidé. Jezdec a spolujezdec. Nikdo z nich není víc než ten druhý. Jenom spolu mohou ti dva přivést vůz k úspěchu.
Tady je první posádka: KURT OTTO/HERMANN HANF. Vícenásobní vítězové třídy při Rallye Hanseat a soutěžích mistrovství Evropy v Polsku - to jen abychom zmínili jejich pár nejlepších umístění.
Hermann Hanf převzal v roce 1955 vedení soutěžního oddělení. A kromě toho, ne jen mimochodem, je prvotřídní navigátor. No a narodil se 28. 11. 1921. Kurt Otto, rovněž ženatý a rovněž otec dvou dětí, je ročník 1930, přesněji 30. března 1930. Vyučen jako automechanik - jako téměř všichni jezdci soutěžního týmu! Kurt Otto je považován za specialistu na rychlostní úseky.
Kurt OttoHermann Hanf
KURT OTTOHERMANN HANF

Dále je tu tato dvojice: GÜNTER RÜTINGER/PAUL THIEL. Celkoví vítězové velmi náročné Rallye Wartburg 1962. To už samo o sobě hovoří za vše. Rüttinger se narodil 11. 3. 1928, Thiel 12. 5. 1924, oba ženatí a každý má dvě dcery.
Günter Rüttinger, na pohled klidný muž, jezdí neuvěřitelně rychle. V továrně pracuje v motorárně.
Paul Thiel před lety úspěšně jezdil s 1,5 litrovým sportovním vozem. Takže závodník a rychlý? Ano. Teď je z něho výborný druhý jezdec týmu.
Günter RüttingerPaul Thiel
GÜNTER RÜTTINGERPAUL THIEL

Na řadě jsou: KURT RÜDIGER/WILHELM WOLLNER - jak si vedla tato posádka od roku 1958 do konce 1962? Z nějakého důvodu prodělává posádka zhruba od roku 1961 smolné sezóny (proto je také například to O-odpadnutí v tabulce u Rallye 1000 jezer ve Finsku, zaviněné havárií v rychlostní zkoušce). Oba jezdci jsou v týmu nejstarší: Rüdiger se narodil 21. 12. 1917 a Wöllner 3. 1. 1912.
Kurt Rüdiger přešel do týmu z oblasti motocyklové. Na eisenašském EMW R 35/3 získal v roce 1953 titul mistra NDR.
Wilhelm Wöllner byl vedoucím sportovního kolektivu AWE. Potom, od roku 1958, byl spolujezdcem až do konce roku 1962.
Jedním z nových Rüdigerových spolujezdců je Horst Liebe (narozen 7. 2. 1931), který zaměnil závodění s motocyklem MZ za WARTBURG 1000. Po nezaviněné nehodě při rakouské Alpské Rallye 1963 byl vyřazen z dalšího boje. Jeho funkci převzal Günter Gries (o němž se v týmu říká, že by byl v kopcovitém terénu ještě rychlejší než Kurt Otto).
Kurt RüdigerGünter Gries
KURT RÜDIGERGÜNTER GRIES

Nakonec zbyli WERNER JÄGER/ERICH MÖLLER. Uváděné pořadí dvojic neberte v žádném případě jako nějaké jejich neoficiální pořadí. A že posádka Jäger/Möller v žádném případě nepatří mezi poslední dokazuje vítězství ve třídě s WARTBURGem 1000 při mezinárodní Alpské Rallye 1962.
Werner Jäger, datum narození 18. 6. 1920, přivedl v roce 1950 první eisenašský sportovní dvoulitr na závodní dráhu. Jäger je přímočarý, někdy impulzívní typ jezdce.
Spolujezdec Erich Möller, narozen 15. 9. 1920, vytváří svou klidnou povahou protiváhu. Möller kouří téměř stále doutnající cigáro.
Werner JägerErich Möller
WERNER JÄGERERICH MÖLLER

To jsou tedy posádky.
Do týmu však patří ještě dva muži: jedním z nich je Fritz Bornscheuer, už více jak padesátiletý, který je ovšem v této rallyetovárně nepostradatelným pomocníkem. Druhý je Rudi Pfeiffer, který doprovází posádky při soutěži s kombíkem a je vždy přesně tam, kde je ho zapotřebí.
Rudi Pfeiffer
RUDI PFEIFFER

Velké osobní zaujetí, s nímž tito muži dokazovali vynikající vlastnosti vozů z VEB Automobilwerk Eisenach a tím také prvotřídní kvalitu výrobků Německé demokratické republiky, nezůstalo bez povšimnutí u vysokých státních představitelů. Od předsedy státní komise pro tělesnou výchovu a sport,
tajemníka Alfreda Neumanna, byl jezdcům Kurtu Ottovi, Hermannu Hanfovi, Günteru Rüttingerovi a Paulu Thielovi propůjčen titul "Mistr sportu"! Tato pocta a vyznamenání je oceněním práce a zásluh všech mužů v továrním soutěžním oddělení. Na titul, ceny, medaile, vítězství ve třídě a ceny pro tým jsou muži hrdí, ale nikdo z nich nezpychne. Vědí, že výsledky jsou právě tak zásluhou konstruktérů a každého dělníka z továrny.
A tím se soutěžáci neodlišují od ostatních, od mnoha tisíců lidí z automobilky.




0   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   POZNÁMKY

RALLYE  |   HLAVNÍ STRÁNKA